За вихованню дітей написано
безліч посібників, існує сотні рекомендацій, які найчастіше збувають з
пантелику молодих матерів. Насправді ж їм необхідно врахувати лише 12
основних нюансів в спілкуванні.
Правило 1
Не втручайтеся у справу, яким зайнята дитина, якщо він не просить про допомогу. Своїм невтручанням ви будете повідомляти йому: «З тобою все в порядку! Ти, звичайно впораєшся! »
Правило 2
Якщо дитині дійсно нелегко, і він готовий прийняти вашу допомогу, обов'язково допоможіть йому. При цьому: - візьміть на себе тільки те, що він не може виконати сам, інше надайте робити йому самому! - У міру освоєння дитиною нових дій поступово передавайте їх йому.
Правило 3
Поступово і неухильно знімайте з себе турботу і відповідальність за особисті справи вашої дитини і передавайте їх йому!
Правило 4
Дозволяйте вашій дитині зустрічатися з негативними наслідками своїх дій (або своєї бездіяльності). Тільки тоді він буде дорослішати і ставати «свідомим»!
Правило 5
Якщо у дитини емоційна проблема, буде правильно його «активно» вислухати!
Правило б
Якщо поведінка дитини викликає у вас «негативні» почуття і переживання просто повідомте йому про це у формі «Я-висловлювання»!
Правило 7
Максимально видаляйте з свого спілкування з дитиною «12 перешкод» - звичних або автоматичних реакцій: накази, команди; попереджень, загрози; мораль, повчання та ін!
Правило 8
Порівнюйте власні очікування з можливостями дитини. Не вимагайте від нього неможливого або важко здійсненного. Замість цього подивіться, що ви можете змінити в навколишньому оточенні!
Правило 9
Не присвоюйте собі емоційних проблем дитини!
Правило 10
Правила (обмеження, вимоги) обов'язково повинні бути в житті кожної дитини, але: - їх не повинно бути занадто багато і було б дуже добре, що б вони були гнучкими; - батьківські вимоги не повинні вступати в явне протиріччя з найважливішими потребами дитини; - правила (обмеження, вимоги, заборони) повинні бути узгоджені дорослими між собою; - тон, в якому повідомляється вимога або заборона, повинен бути скоріше дружньо-роз'яснювальним , ніж владним!
Правило 11
Правила та наслідки повинні формулюватися одночасно!
Правило 12
Слід застосовувати санкції, а не покарання!
Дітей вчить те, що їх оточує! (Зверніть на те, як ви спілкуєтеся між собою і як спілкуються люди, які оточують вашої дитини)
- А коли дитину часто хвалять - він вчиться оцінювати.
- Якщо дитину часто критикують - вона вчиться засуджувати.
- Якщо дитині часто демонструють ворожість він вчиться битися.
- Коли з дитиною зазвичай чесні - він вчиться справедливості.
- Якщо дитину часто висміюють - вона вчиться бути боязким.
- Коли дитина живе з почуттям безпеки - він вчиться вірити.
- А якщо дитину часто ганьблять - вона вчиться відчувати себе винуватим.
- При частому схвалення дитини - він починає завжди добре до себе ставитися.
- Якщо до дитини часто бувають поблажливі - то він навчається бути терплячим.
- Коли дитину часто підбадьорюють, то він вчиться впевненості в собі.
- Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе потрібною, то вона вчиться знаходити в цьому світі любов!
Немає коментарів:
Дописати коментар