Класному керівнику

   

  Вперше посаду класного керівника (груповода) була введена в 30-і рр.. До цього виховну роботу в групах виконували вчителя. Перша інструкція про груповода була затверджена Наркомпросом РРФСР в 1931 р. Після перейменування груп в класи груповода стали називатися класними керівниками. У 1960 р. було прийнято Положення про класного керівника восьмирічної та середньої загальноосвітньої трудової політехнічної школи з виробничим навчанням. В даний час керівним документом по класному керівництву є методичний лист Міністерства освіти СРСР «Про роботу класного керівника» (1975).
Педагогічний процес в класі спрямований на всебічний розвиток школярів. Кожен педагог і активіст класу виконує певну частину загальної задачі. Їх колективна праця потребує керівництва, щоб зробити його більш цілеспрямованим, попередити дублювання та пробіли. Тому основна роль класного керівника полягає в організації, стимулювання і координації всіх виховних впливів у прикріпленому класі. У рамках своєї діяльності він здійснює комплексний підхід до виховної роботи з учнями.
   Доступними і коректними засобами класний керівник погоджує навчально-виховну роботу вчителів, які викладають у класі; формує колектив учнів і направляє його роботу; координує спільну діяльність вчителів і колективу учнів; власними силами, залучаючи всіх учителів та спеціалістів зі сторони, проводить позакласну виховну роботу; організує і регулює багатосторонні зв'язку класу із зовнішнім світом.
   Важливою роллю класного керівника є виховання у школярів відповідального ставлення до навчання, а здібності вчитися самостійно. Він має чималими можливостями для розвитку естетичних інтересів та художнього смаку в учнів. Його педагогічний обов'язок - дбати також про збереження та зміцнення здоров'я вихованців. Особлива роль класного керівника полягає в тому, щоб, підвищуючи педагогічну культуру батьків учнів, домагатися єдності у виховній діяльності школи та сім'ї.
Таким чином, класний керівник виступає як організатор виховної діяльності, і як наставник учнів.
   Класний керівник - педагог-професіонал, духовний посередник між суспільством і дитиною в освоєнні культури, накопиченої людством, організуючий систему відносин через різноманітні види виховує діяльність класного колективу; створює умови для індивідуального самовираження кожної дитини та розвитку кожної особистості, збереження неповторності та розкриття її потенційних здібностей , захисту інтересів дитинства.
   Хороший вихователь - це перш за все високоморальна людина. Він чесний і справедливий, порядний у всіх своїх думках і діях. Такий наставник знає і розуміє духовний світ своїх вихованців, живе їхніми радощами і печалями, дорожить їх довірою, завжди делікатний і тактовний у поводженні з ними, не злопам'ятний, терплячий і відхідливий. Він любить і глибоко поважає кожного свого вихованця, уважний, турботливий, доброзичливий. 

Особові справи


Батьківські збори


Ведення журналу


Діагностика дітей


Виховні години


Актив класу 


Діагностичні методи


Характеристика учня

 

Немає коментарів:

Дописати коментар