Класному керівнику
Вперше посаду класного керівника (груповода)
була введена в 30-і рр.. До цього виховну роботу в групах виконували
вчителя. Перша інструкція про груповода була затверджена Наркомпросом
РРФСР в 1931 р. Після перейменування груп в класи груповода стали
називатися класними керівниками.
У 1960 р. було прийнято Положення про класного керівника восьмирічної
та середньої загальноосвітньої трудової політехнічної школи з виробничим
навчанням. В даний час керівним документом по класному керівництву є методичний лист Міністерства освіти СРСР «Про роботу класного керівника» (1975).
Педагогічний процес в класі спрямований на всебічний розвиток школярів. Кожен педагог і активіст класу виконує певну частину загальної задачі. Їх колективна праця
потребує керівництва, щоб зробити його більш цілеспрямованим,
попередити дублювання та пробіли. Тому основна роль класного керівника
полягає в організації, стимулювання і координації всіх виховних впливів у
прикріпленому класі. У рамках своєї діяльності він здійснює
комплексний підхід до виховної роботи з учнями.
Доступними і коректними засобами класний керівник погоджує навчально-виховну роботу вчителів, які викладають у класі; формує колектив
учнів і направляє його роботу; координує спільну діяльність вчителів і
колективу учнів; власними силами, залучаючи всіх учителів та спеціалістів зі сторони, проводить позакласну виховну роботу; організує і регулює багатосторонні зв'язку класу із зовнішнім світом.
Важливою роллю
класного керівника є виховання у школярів відповідального ставлення до
навчання, а здібності вчитися самостійно. Він має чималими можливостями для розвитку естетичних інтересів та художнього смаку в учнів. Його педагогічний
обов'язок - дбати також про збереження та зміцнення здоров'я
вихованців. Особлива роль класного керівника полягає в тому, щоб,
підвищуючи педагогічну культуру батьків учнів, домагатися єдності у виховній діяльності школи та сім'ї.
Таким чином, класний керівник виступає як організатор виховної діяльності, і як наставник учнів.
Класний керівник - педагог-професіонал, духовний посередник між суспільством
і дитиною в освоєнні культури, накопиченої людством, організуючий
систему відносин через різноманітні види виховує діяльність класного
колективу; створює умови для індивідуального самовираження кожної дитини
та розвитку кожної особистості, збереження неповторності та розкриття
її потенційних здібностей , захисту інтересів дитинства.
Хороший вихователь - це перш за все високоморальна людина. Він чесний і справедливий, порядний у всіх своїх думках і діях. Такий
наставник знає і розуміє духовний світ своїх вихованців, живе їхніми
радощами і печалями, дорожить їх довірою, завжди делікатний і тактовний у
поводженні з ними, не злопам'ятний, терплячий і відхідливий. Він
любить і глибоко поважає кожного свого вихованця, уважний, турботливий,
доброзичливий.
Немає коментарів:
Дописати коментар